Advent vieren en verdiepen

4 Verdiepende adventsavonden met verhalenverteller Wim Wolbrink

De verstilling waar de adventsperiode ons naartoe brengt kan bij uitstek een belangrijke periode zijn die naar een geboortemoment leidt. Voor hen die zien dat de wereld geschapen is vanuit het scheppende Wereldwoord en weten dat de mens geschapen is naar Zijn beeld kunnen tot de grootse ontdekking komen dat de mens  een puur geestelijk scheppend wezen is. Zo kunnen de dagelijkse afleidingen en de continue geneugten ons weerhouden om tot dit fantastisch inzicht te komen: De mens als puur en goddelijk groots geestelijk wezen. Hoe kunnen  verhalen helpen om tot dit weten door te dringen?

Vragende richtingaanwijzers

• Welke verhalen helpen ons de adventsperiode te verdiepen?
  • Welke schilderijen en andere kunstuitingen helpen ons de adventsperiode te begrijpen?
  • Welke persoonlijke verhalen leiden tot wederzijdse ontroerende ontmoetingen?
  • Welke inzichten leiden tot voornemens en nieuwe besluiten?

Op een speelse en praktische wijze wordt met verhalen, waarnemingsoefeningen, spelvormen, gesprekken en tekeningen de adventsperiode beleefbaar gemaakt.

Gastheer en docent Wim Wolbrink

Wim Wolbrink (1965) is verteller, verteldocent, verteltrainer, oprichter van de Nationale Vertelschool en menskundig adviseur. Verder is Wim Wolbrink organisator van symposia en festivals waarin het vertellen centraal staat. Zijn opleiding tot verhalenverteller heeft Wim Wolbrink gevolgd aan het gerenommeerde Emerson College in East Sussex, Engeland. Met een verhaal, legende, mythe, sprookje of sage opent Wim Wolbrink de innerlijke wereld van de luisteraar. Ieder mens heeft de gave om met zijn zogenoemde ‘derde oog’ een innerlijke voorstelling te scheppen. Via die weg kan een mens beginnen door te dringen in de diepte van de Filosofie van de Vrijheid.

Data, tijd, locatie

We vieren en verdiepen Advent op de vier woensdagavonden van 24 november t/m 15 december 2021. We werken van 20:00 tot 21:30 uur. De foyer gaat open vanaf 19:40 uur. Na 21:30 gaat de herberg open. Dat betekent dat de deelnemers informeel met elkaar in de grote zaal kunnen napraten. Deze vorm van nabeschouwen wordt door de meeste deelnemers zeer op prijs gesteld.

Vrijeschool de Noorderkroon te Enschede
Olieslagweg 138
7521 JG  Enschede

De cursus kost € 60,-. Mocht het cursusbedrag voor je een onoverkomelijke drempel opleveren dan kun je contact opnemen met de organisatie via secretariaat@nationalevertelschool.nl.

Aanmelden gaat heel eenvoudig. Stuur een mailtje naar secretariaat@nationalevertelschool.nl of bel tijdens kantooruren op het telefoonnummer: 074 – 2422696. Bij aanmelden graag het volgende vermelden:
– welke cursus
– prijs cursus
– naam / adres /  e-mail / telefoonnummer (dit voor een vlotte financiële administratieve afhandeling)