De Esoterische Herberg

De Esoterische Herberg met verhalenverteller Wim Wolbrink

Velen beleven deze tijd als zwaar en moeilijk. Bijna iedereen wordt diep in zijn of haar gevoel aangegrepen. Er is een toenemende behoefte aan duiding, aan verdieping, aan samenkomst en aan ontmoetingen. Voor velen wordt de wereld kleiner. Of zoals de vroegere voorzitter van de Karavaan der Vertellers, Jurgen Tip, het laatst zo mooi zei:

“Mijn wereld wordt steeds kleiner maar de bloemen in mijn tuin steeds mooier.”

Laten we deze steeds mooier wordende bloemen water gaan geven in de Esoterische Herberg.

Op een speelse en praktische wijze wordt met verhalen, muziek, waarnemingsoefeningen, spelvormen, gesprekken en tekeningen het leven verdiept en gevierd.

Bijdragen van o.a:

– Frans de Vette

Verhalenverteller, verteldocent, mede oprichter van de Nationale Vertelschool

– Drs. Jan P Otter

Voorzitter van de Stichting voor geesteswetenschappelijk onderwijs

Gastheer en docent Wim Wolbrink

Wim Wolbrink (1965) is verteller, verteldocent, verteltrainer, oprichter van de Nationale Vertelschool en menskundig adviseur. Verder is Wim Wolbrink organisator van symposia en festivals waarin het vertellen centraal staat. Zijn opleiding tot verhalenverteller heeft Wim Wolbrink gevolgd aan het gerenommeerde Emerson College in East Sussex, Engeland. Met een verhaal, legende, mythe, sprookje of sage opent Wim Wolbrink de innerlijke wereld van de luisteraar. Ieder mens heeft de gave om met zijn zogenoemde ‘derde oog’ een innerlijke voorstelling te scheppen. Via die weg kan een mens beginnen door te dringen in de diepte van de Filosofie van de Vrijheid.

Data en tijd

We vieren en verdiepen dit vroege voorjaar met vijf woensdagavonden van 19 januari t/m 16 februari 2022. We werken van 20:00 tot 22:00 uur. De foyer gaat open vanaf 19:40 uur.

Locatie en adres

Lansinkveste
Lansinkesweg 4
7553 AE Hengelo
(Op korte loopafstand van het NS station Hengelo CS. Gratis parkeren.)

De vijf levensverdiepende samenkomsten kosten € 80,-. Dit is inclusief koffie, thee, lekkers en studiematerialen. Mocht het cursusbedrag voor je een onoverkomelijke drempel opleveren dan kun je contact opnemen met de organisatie via secretariaat@nationalevertelschool.nl.

Aanmelden gaat heel eenvoudig. Stuur een mailtje naar secretariaat@nationalevertelschool.nl of bel tijdens kantooruren op het telefoonnummer: 074 – 2422696. Bij aanmelden graag het volgende vermelden:
– welke cursus
– prijs cursus
– naam / adres /  e-mail / telefoonnummer (dit voor een vlotte financiële administratieve afhandeling)