De Reis van de Held

De Reis van de Held is weer terug van weggeweest!

Marita Coppes: “Het zijn vreemde tijden die veel aanpassingsvermogen vragen. Via een mythologische bril kijken naar deze gebeurtenissen heeft me geholpen niet teveel meegenomen te worden door de waan van alle dag. In de diepte leven we allemaal eenzelfde verhaal.”

Door het intensief bestuderen van literatuur, mythen en godsdienstige verhalen, ontdekte Joseph Campbell(1904–1987) een rode draad dat door elk verhaal loopt. Hij noemde dit ‘de reis van de held.’

Tijdens de masterclass volgen we die rode draad, niet alleen in theoretische zin maar we gaan deze ook herkennen in biografieën en praktisch toepassen in het vormgeven van ons eigen verhaal. Door te leren kijken door een mythologische bril wordt het niet alleen veel leuker om het nieuws te volgen, maar krijgen je eigen verhalen meer diepgang en ontwikkel je meer compassie voor je eigen stappen op de weg van de held.

Een impressie op doen van de inhoud kan door te klikken op de link hieronder of op de onderstaande afbeelding.

12 phases of the heros journey by JosephCampbell

Na een dag masterclasss

• Ben je de held in je eigen verhaal geworden,
  • Weet je wat de twaalf stappen in de weg van de held zijn.
  • Kan je deze stappen praktisch toepassen als verteller.

Docent

– Wim Wolbrink

De Nieuwe Stad -> Danswerkplaats
Oude Fabriekstraat 20
3812 NR
Amersfoort

• € 95,- inc. 21% btw

Wij bieden de mogelijkheid om in termijnen te betalen.

Aanmelden gaat heel eenvoudig. Stuur een mailtje aan secretariaat@nationalevertelschool.nl of bel rechtstreeks met Marita op M: 074 – 24 22 696. Je krijgt dan per e-mail een factuur met IBAN opgestuurd. Na betaling ben je definitief aangemeld.

Betalen via PayPal behoort tot de opties. Geef dat aan in je mail als je van deze optie gebruik wilt maken.

Kosteloos annuleren is mogelijk tot een maand voor aanvang van de training; daarna geldt: tot twee weken voor aanvang teruggave van de helft van het bedrag, daarna is geen teruggave meer mogelijk.

De VOF Nationale Vertelschool is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 30.222.493.