Kennismaking met de Filosofie van de Vrijheid (online)

“Denken is het aangrijpingspunt.
Ook het voelen kan pas door ons denken begrepen worden.
Elk individu kan zelf de schepper en de schouwer van zijn gedachten zijn.
Hierin toont zich de grootsheid van de mens.”

Veel mensen die het boek de Filosofie van de Vrijheid kennen weten dat er een grote kiem in het boek verborgen ligt die na ontkieming langzaamaan tot bloei kan komen. Een ongekend groots inzicht wacht op de lezer na het bestuderen van en het leven met dit tijdloos boek. Het boek is moeilijk geschreven en wordt door menigeen als ontoegankelijk beschouwd. Deze onlinecursus Kennismaking met de Filosofie van de Vrijheid kan een opmaat zijn om ook van dit boek te gaan houden.

Wat gaan we online doen?

De docent vertelt een sprookje uit de reeks van de Duizend-en-een-nacht. Het verhaal wordt muzikaal ondersteund door de congres- en improvisatie pianist Geert Meuffels. In groepjes van drie / vier mensen praten we eerst na  over het verhaal. Aan de hand van de daaropvolgende lezing wordt meteen duidelijk waarom het ruim honderd jaar oude boek Filosofie van de Vrijheid nog zo’n enorme aantrekkingskracht heeft en zoveel mensen bezighoudt en aanspreekt.

Verhaal Kamar az Zamaan uit 1001 nacht

Gastheer en docent Wim Wolbrink

Wim Wolbrink (1965) is verteller, verteldocent, verteltrainer, oprichter van de Nationale Vertelschool en menskundig adviseur. Verder is Wim Wolbrink organisator van symposia en festivals waarin het vertellen centraal staat. Zijn opleiding tot verhalenverteller heeft Wim Wolbrink gevolgd aan het gerenommeerde Emerson College in East Sussex, Engeland. Met een verhaal, legende, mythe, sprookje of sage opent Wim Wolbrink de innerlijke wereld van de luisteraar. Ieder mens heeft de gave om met zijn zogenoemde ‘derde oog’ een innerlijke voorstelling te scheppen. Via die weg kan een mens beginnen door te dringen in de diepte van de Filosofie van de Vrijheid.

Data, tijd, locatie

We verkennen de Filosofie van de Vrijheid online op  woensdagavond 17 februari. We werken van 20:00 – 21:00 uur.

Zoom

Meld je aan (zie hieronder) en je krijgt na betaling van de factuur van € 10,- een link voor de online Zoom-bijeenkomst.

Wij vragen een vrijwillige bijdrage. Voor hen die draagkrachtig zijn streven wij naar een bijdrage van € 10,- voor deze online bijeenkomst.

Aanmelden voor deze online Zoom-bijeenkomst gaat heel eenvoudig. Stuur een mailtje aan info@nationalevertelschool.nl of bel met ons kantoor op T: 074 – 2422696