Filosofie van de Vrijheid

Als je in de geestelijke wereld wilt schouwen is scholing van nieuwe zintuigen vereist. Het boek de Filosofie van de Vrijheid van de Oostenrijkse filosoof Rudolf Steiner helpt de lezer op weg om deze nieuwe en latent aanwezige zintuigen te vinden en te ontwikkelen.
In veel verhalen, sprookjes, sagen, mythen, hebben we het over natuurwezens, over levendige elementen, over scheppende en overspelige goden en godinnen. Veel culturen hebben gesproken en spreken nog steeds over een geestelijke- en zielenwereld. Deze bestaan echt maar de westerse materialistisch georiënteerde mens is het contact daarmee nagenoeg geheel verloren.
Een van de wegen om dat verloren contact met de geestelijke- en zielenwereld te herstellen is het werken met de inhouden van de Filosofie van de Vrijheid van dr. Steiner.
Komende zondag, in Amersfoort, organiseert de Nationale Vertelschool, vrij spontaan overigens, een hele middag Filosofie van de Vrijheid. Subtitel: geestelijke zintuigen ontwikkelen.
Wie doet er mee?

Let op: er is maar plek voor 8 personen!

Het Koetshuis Randenbroek
Heiligenbergerweg 117 – 119
3816 AJ Amersfoort

Koetshuis Randenbroek Creatieve plek in het park

Docent

• Wim Wolbrink

Tijdens zijn sabbatical heeft Wim Wolbrink op Emerson College (UK) het boek de Filosofie van de Vrijheid ontdekt. Na zijn terugkomst in Nederland in 2015, zeven jaren geleden, doceert hij de inhouden van het boek op originele en zelfs speelse en voor iedereen toegankelijk wijze. Meer lezen?

Lesopbouw zondagmiddag 23 januari 2022

11:30 – 12:00 uur: aankomst
12:00 – 13:00 uur: workshop deel I
13:00 – 13:30 uur: pauze
13:30 – 14:30 uur; workshop deel II
14:30 – 15:00 uur: pauze
15:00 – 16:00 uur: workshop deel III
16:00 – 17:00 uur: informeel napraten

€ 45,- inc. btw. Voor koffie, thee en iets lekkers wordt gezorgd. Zelf lunch meenemen.

Wil jij ook deelnemen aan deze spontane middag? Stuur dan  een e-mail naar secretariaat@nationalevertelschool.nl Je krijgt dan per e-mail een factuur met IBAN opgestuurd met het te betalen. Na betaling ben je definitief aangemeld.

Niet van toepassing.

De Nationale Vertelschool is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 85.68.51.70.