Verhalen en poppenspel

Verhalen en poppenspel

In deze workshop, gegeven door Meike van den Akker, leer je animeren. In het Grieks betekent animeren  ‘adem geven aan’.

We zullen spelenderwijs leren om dode materialen tot ‘leven’ te wekken. Van lappen stof, een oude krant, alledaags objecten, tot uiterst precies geconstrueerde poppen.

De workshop begint met een fysieke warming up. Een poppenspeler is immers een acteur. Een pop kan niet denken en voelen, dat doet de poppenspeler, zijn instrument dient te zijn opgewarmd. De handen krijgen extra aandacht.

Daarna gaan we oefenen met verschillend materiaal om sensitiviteit te ontwikkelen voor materiaal / object/ pop.

Vervolgens gaan we aan de hand van de prachtige meegebrachte poppen van Meike elementaire oefeningen doen met poppenspel. Daarna gaat een ieder aan het werk aan een eigen korte etude en zullen we die aan elkaar tonen en bespreken om grip te krijgen op hoe je als poppenspeler werkt.

Ambacht gecombineerd met speelsheid en improvisatie.

Voor een indruk van haar werk zie www.meikevandenakker.nl of www.dewittepomp.nl

Docent

– Meike van den Akker

Meer lezen over Meike van de Akker kan hier >>

De Nieuwe Stad -> Danswerkplaats
Oude Fabriekstraat 20
3812 NR
Amersfoort

• € 110,- inc. 21% btw

Wij bieden de mogelijkheid om in termijnen te betalen.

Aanmelden gaat heel eenvoudig. Stuur een mailtje aan secretariaat@nationalevertelschool.nl of bel rechtstreeks met de Nationale Vertelschool op T: 074 – 24 22 696. Je krijgt dan per e-mail een factuur met IBAN opgestuurd. Na betaling ben je definitief aangemeld.

Kosteloos annuleren is mogelijk tot een maand voor aanvang van de training; daarna geldt: tot twee weken voor aanvang teruggave van de helft van het bedrag, daarna is geen teruggave meer mogelijk.

Coronarichtlijnen
Alleen komen wanneer je geen klachten hebt en graag gepaste afstand behouden.

De  Nationale Vertelschool is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 83.68.51.70.