Katty speelde jaren in het secundair onderwijs voor Theaterwerkgroep ‘De Mus’, ze werkt regelmatig samen met Het Antwerps Barokensemble en vertelde bij de Hoorakelbende. Ze maakte o.a. voorstellingen voor het Internationaal Vertelfestival Alden Biesen – ‘Of wel? Of niet?’ met Veva Gerard en ‘Kofferkind / over de kracht van kinderen van gescheiden ouders’ solo – en stilaan zet ze haar eerste vertelstappen in Nederland.

Sinds 2018 trekt ze rond met haar vertel & verhalenvoorstelling ‘Kofferkind / over de kracht van kinderen van gescheiden ouders’, waarin ze haar eigen verhaal aanvult met verhalen uit de wereld literatuur, mythologie en volkscultuur.

Katty geeft de opleiding ‘Storytelling’ aan de Stedelijke academie muziek-woord-beeld Ekeren.

(over academie Ekeren: www.academie-ekeren.be / over Katty: www.kerkstraat50.com

Op vraag van verschillende organisaties geeft Katty coaching en verteltraining.